Wednesday, February 9, 2011

impianku..dunia tanpa cicak

**entry ini mungkin kedengaran agak tidak matang.hehe**


smlm di kelas
time segmen selingan (break lah) by mr lecturer, tiba2 dia ckp psl fobia, 
si aqilah pun kata kt saya, "kita fobia amik 3 paper", saya pun spontan jwb blk, "faten fobia cicak!". 
qila terus ketawa, saya pun ketawa tgk qila, kteorg pun ketawa xboleh berhenti, cuba nak tahan, lama lah jugak. smp nk habis kelas pun aku senyum2 lg teringt.
tp kan dlm kelas, lecturer tgh ckp, so ketawa lah kami secara silence, xde bunyi just action je. sakit wo kepala n perut.

tp saya serius sebenarnya. saya selalu berdoa 'world peace' tp impian saya ialah dunia tanpa cicak.boleh ke?
xtau lah apa fungsi cicak kt bumi ni. 
xsanggup nk google, nnt keluar gambar mereka ni, xsanggup nk tgk apa lagi nk letak kt sini. ok, bunyi cam gedik plak.

zaman Rasulullah saw pun cicak jahat tak tolong Rasulullah dlm kesusahan.

lg satu, ade cicak sesat kt dlm bilik saya dah berbulan, dari anak cicak terputus ekor (eeww), sampai dah gemuk pun xjumpa jln keluar dr bilik tu. tp mungkin dia mmg dah menetap kt bilik tu x? aarghh, xsanggupnye ber-roomate kan cicak..eewww..

satu hari masa memandu, saya berhenti kejap di bahu jln yg sesak,(wah, bahuu) tiba2 ade cicak dlm keta, yg warna merah corak2 bukan mcm biasa coklat (eew) kt rumah tu, saya terus bukak pintu luas2 nk suruh dia keluar, nasib xde keta lalu lalang tepi jln yg sibuk langgar pintu keta saya, klau tak, bkn cicak je yg mati.. 
tambah satu lg kes kemalangan jln raya, kalau buat report polis, sebab kemalangan: cicak! bukan saya yg cuai, tuan pulis..

kakak saya pernah, tgh memasak tiba2 cicak jatuh atas dada, pandai ko landing. tp bukan dia je yg jerit sambil lompat n nangis. kteorg lain yg ade kt situ pun. dun worry, kakak saya selamat.

bgn pagi tgk kt dapur, ade cicak dlm cawan.
agak2 kteorg breakfast apa? lunch pun xselera..

kt meja mkn rumah, tgh2 mkn tiba2 nmpk cicak kaget antara alas plastik transparent n alas meja (mak suka alas plastik atas alas kain meja sebenar sbb senang nk lap meja). 
amazingly, kteorg semua trus sambung mkn sbb tau cicak tu mmg tgh terperangkap, dia xboleh buat apa2 kt kteorg..

masa kecik saya taklah penakut mcm skrg tp pernah kepit ekor cicak dgn tin coklat sampai putus ekor dia. dia dah lari ekor dia yg tinggal still gerak2. super eeeww!
ni plg kejam berlaku lately, tp bkn sengaja eh, cicak dlm teko ter-kena rendam ng air panas. 
muahahahaha!!! gelak puas!

tapi... rumah kteorg bukanlah kotor sgt kot?! 
tak baik lah cicak ni buat cerita mcm rumah kteorg rumah deorg je.
meh la dtg rumah tgk kotor ke x, tp rumah org lain pun ade cicak kankankan..

No comments:

Post a Comment